L’ERO de l’empresa de motos de Salt, GasGas es pacta amb 20 sortides de treballadors

En l’acord s’inclouen plans de recol·locació i una borsa de treball per als operaris afectats pels acomiadaments

Redacció
 
 
 
Mecànics de Gas Gas Enduro foto: Vimeo

Mecànics de Gas Gas Enduro foto: Vimeo

Els treballadors de la marca automobilística GasGas van aprovar en assemblea el pacte aconseguit en l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) instat per l’empresa. Després de les negociacions dutes amb el sindicat majoritari, la UGT de Catalunya, les sortides de la companyia han passat de les 24 inicials a 20. En la primera valoració les sortides corresponien a 16 treballadors de Torrot, del mateix grup, i 8 de Gasgas. Ara no s’ha especificat aquest punt.

Com a resultat de les converses s’acorda indemnitzar els treballadors afectats per l’acomiadament col·lectiu amb 33 dies per any treballat amb un topall de 12 mensualitats. Tenint en compte que si entre els 20 afectats hi ha algun treballador acollit a l’acord de 2015, la indemnització serà de 40 dies per any treballat amb el topall de 42 mensualitats.

També s’ha decidit oferir i exposar un pla de recol·locació, que ha estat triat per la comissió negociadora, el facilitat per l’empresa Lee Hecht Harrison.

A més, s’acorda la creació de la borsa de treball per als treballadors afectats per l’acomiadament col·lectiu.

Com és habitual en processos semblants s’ha creat una comissió de seguiment per al compliment de les mesures de reducció de despeses i compliment del pla de viabilitat.

Marca de prestigi en motociclisme

GasGas és propietat del grup motociclista Torrot. La marca gironina té un gran prestigi en les competicions (fabrica motos de trial, enduro i off-road). L’any 2015, GasGas va estar a punt de tancar i ja va fer un ERO que inicialment era de 26 operaris. Finalment, va ser comprada pel fabricant de motocicletes, i ara motos elèctriques, Torrot., que amb el suport del fons d’inversió Black Toro capital, hi va dedicar 9,6 milions d’euros.

L’any 2016 es va reprendre la producció a la planta de Salt. La idea era fabricar la primera moto de trial elèctrica. Inicialment la planta tenia 150 treballadors i comptava exportar el 90% de la seva producció.

Fa un any la planta va patir un gran incendi que no va afectar la capacitat productiva. Més tard, Torrot va anunciar l’obertura d’una nova fàbrica a Cadis, on hauria d’invertir 16 milions. En aquesta fàbrica l’empresa ha anunciat que hi fabricarà un nou concepte de moto elèctrica, que es faria també a Salt.

El 2017 Torrot va anunciar que traslladava la seva seu social de Mataró a Saragossa.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*