L’AMB debat avui si reinicia des de zero el procés per a la concessió del servei de transport Nitbus

L'ens que presideix l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, té dos informes que afirmen que la concessió no es va tramitar correctament

Tomeu Ferrer
 
 
 
Concentració de treballadors de TUSGSAL a la porta de la seu del PSC

Concentració de treballadors de TUSGSAL a la porta de la seu del PSC

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), s’ha de reunir en principi dimarts, però la reunió podria allargar-se a dimecres, presidida per Ada Colau. Entre els assumptes que ha de resoldre hi ha un tema especialment espinós: la reclamació presentada per Tusgsal en relació a la concessió del servei Nitbus a la multinacional Alsa.

A l’hora de decidir, l’alcaldessa de Barcelona tindrà sobre la taula dos informes jurídics que afirmen que en el concurs d’adjudicació no s’han seguit correctament tots els passos que la normativa indica. El primer d’aquests informes el va emetre la Junta Consultiva Contractació Administrativa de la Generalitat. I el segon, l’ha fet un consultor extern a sol·licitud de l’AMB.

En els dos casos els informes consideren que el procés de concessió del servei nocturn d’autobusos no va ser notificat i publicat al Diari Oficial de la Unió Europea un any abans de la data d’assignació –com obliga el reglament del Parlament Europeu sobre contractació pública-, fet que suposa un vici inicial que trenca el principi d’igualtat entre les empreses que concursen.

El servei Nitbus el desenvolupa l’empresa Tusgsal, una societat anònima laboral, que gestiona el transport públic de Badalona i entre aquesta ciutat i Barcelona. Nitbus és la concessió del transport nocturn entre Badalona, Barcelona, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, El Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, l’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac, Montgat, Sant Adrià de Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Santa Coloma de Gramenet, Tiana, Viladecans. En aquest servei hi treballen 163 operaris. El juliol passat, davant la informació segons la qual el servei hauria estat adjudicat a Alsa, els treballadors es van mobilitzar. L’acció més espectacular va ser la tancada de diversos dirigents de la UGT de Catalunya, sindicat majoritari a Tusgsal, a la seu del PSC demanant que s’ajornés la decisió fins que no s’examinés el primer informe del procés d’adjudicació fet per la Generalitat. Fruit d’aquella mobilització i de les reunions amb dirigents municipals de PSC i Barcelona en Comú, es va decidir ajornar la decisió definitiva i demanar el segon informe, el contingut del qual s’ha conegut aquestes darreres hores. I aquest segon informe torna a dir que el procés d’adjudicació no es va fer correctament i que com que no es va publicar l’anunci en el Diari Oficial de la Unió Europea, no hi ha hagut publicitat de l’oferta, cosa que hauria fet que no tots els possibles participants estiguessin assabentats i poguessin competir en igualtat de condicions.

La UGT de Catalunya, el comitè d’empresa i la plantilla han manifestat que continuaran amb la lluita perquè l’AMB compleixi amb la legalitat, declari nul el concurs d’adjudicació d’aquest servei i el convoqui de nou des de zero, afirma el sindicat.

Tusgsal, és una empresa d’economia social amb seu a Badalona. Des de 1991 realitza el servei de Nitbus, i en aquests anys no s’ha produït cap incidència i la satisfacció entre els usuaris i usuàries se situa en un nivell molt alt, segons l’empresa.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*