La vaga de Rodalies del 15 de juliol estressarà les comunicacions entre Barcelona i Santa Coloma

El fet que el transport per ferrocarril quedi afectat per la protesta laboral convocada per CCOO‌ afectarà la principal alternativa al col·lapse de la línia 1 de Metro entre Barcelona i Santa Coloma de Gramenet

Redacció
 
 
 
La vaga de metro ha incrementat l'ús de Rodalies durant les hores punta

La vaga de metro ha incrementat l’ús de Rodalies durant les hores punta

Els treballadors de Rodalies faran vaga dilluns, 15 de juliol. Durant aquesta jornada circularan un 66% dels trens en les hores punta, mentre que la reta del dia ho faran almenys un 33%. Les hores puntes, d’acord amb la resolució de serveis mínims, se sitúa entre 6 a 9.30 h i de 17 a 20.30. La protesta laboral ha estat convocada en tot l’àmbit estatal pel que fa a l’antiga Renfe. La protesta pot estressar les comunicacions

Pel que es refereix a la resta de serveis de transport per ferro carril, pels trens AVE – llarga distància s’ha decretat un servei del 72 % dels combois afectats, els que es fan amb personal de Barcelona, mentre que als Avant serà del 65 %. Renfe informa que els viatgers que van comprar els bitllets   amb antelació per als serveis afectats per la vaga poden sol·licitar el seu canvi o reemborsament sense cap cost addicional a estacions i agències de viatge.

Incompliment del conveni

Segons el sindicat CCOO, la decisió de convocar la jornada de vaga s’ha produït perquè,  Renfe està , especialment tres dels aspectes “troncals” del text com són rejovenir i reforçar la plantilla, menys hores de jornada laboral i increment de sou. El sindicat avisa en un comunicat que si l’empresa manté aquesta “postura intransigent” no descarten noves convocatòries de vaga per a l’agost, que també podrien afectar a Adif.

Comunicació Barcelona-Santa Coloma

Un efecte col·lateral de la vaga dels treballadors de Renfe afectarà els usuaris que usaven la línia 1 de Metro entre Clot i Fondo, o en altres paraules per desplaçar-se de Barcelona a Santa Colo,ma de Gramenet. En aquest cas Rodalies servia de via alternativa de comunicació. Per tant, Metro de Barcelona ha previst el possible coll d’ampolla que es pugui produir i ha reforçat les seves recomanacions: utilitzar les línies 5 i l’L9 i L10 nord. A més, Per compensar la vaga sumada a les obres, TMB preveu reforçar tant l’autobús especial L1 Clot-Fabra i Puig, que transcorre per la Meridiana, com la llançadora Onze de Setembre-Fondo, per absorbir el passatge addicional

 

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*