Insten AENA a mantenir la unitat de les concessions de restauració de l’Aeroport de Barcelona

Temen que si entren noves franquícies, aquestes repercutiran l'increment de costos retallant ocupació i salaris

Redacció
 
 
 

Concentració de treballadors de PansFood i d'Hostaleria a la terminal 2 de l'Aeroport del Prat

Concentració de treballadors de PansFood i d’Hostaleria a la terminal 2 de l’Aeroport del Prat

En aquest moment hi ha sis concessions d’hostaleria a l’aeroport barceloní. PansFood és la majoritària. Té 22 punts de venda de diverses marques i 400 treballadors. Els sindicalistes afirmen que en aquesta societat es dóna ocupació estable i unes condicions laborals dignes per a la plantilla.

Amb la divisió proposada i els cànons fixats, qualsevol oferta es convertirà en temerària i el benefici de les empreses un cop més s’aconseguirà a costa dels treballadors i treballadores. La pujada del cànon d’un 20% a un 33%, l’entrada de franquícies amb un cost de més d’un 5% o la realització d’obres, faran que les empreses hagin de precaritzar la contractació i rebaixar les condicions salarials en un 30 o 40%, com ha passat en altres aeroports. A més, els treballadors temen que s’hagin d’escometre Expedients de regulació d’Ocupació i repercutir un major cost per als usuaris amb preus més cars, afirmen UGT i CCOO en una nota publicada després de la reunió amb la direcció d’AENA.

Al mateix temps els dos sindicats critiquen el silenci de les patronals davant les noves condicions imposades per AENA, atès que han expressat en privat la seva repulsa.

Noves mobilitzacions

Els sindicats han exigit que els plecs del concurs garanteixin el manteniment de la unitat en la concessió, així com la subrogació de les plantilles. També reclamen que les empreses licitadores per realitzar una oferta coneguin la realitat dels costos sociolaborals de l’empresa així com la previsió de facturació i que aquestes empreses no puguin incomplir els seus compromisos.

Els treballadors de PansFood van realitzar durant la primera setmana de març mobilitzacions per reclamar que no es trossegi la concessió.

Fonts de la UGT, el sindicat majoritari a l’empresa afectada han manifestat: “tots els indicis ens fan pensar que s’haurà de tornar a fer vagues perquè AENA no sembla disposada a canviar d’opinió”.