Els treballadors de l’Escola de Música de Llavaneres denuncien l’ajuntament per no contractar-los

L’entitat que gestionava el centre pretén rescindir els contractes i el consistori diu que mantindrà el servei com ara però no vol subrogar la plantilla

Redacció
 
 
 
Seu de l'ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres

Seu de l’ajuntament de Sant Andreu de Llavaneres

Conflicte laboral a Sant Andreu de Llavaneres. Els treballadors de l’Escola de Música de la localitat,13 en total, han decidit interposar demanda col·lectiva contra la decisió de l’Ajuntament de no fer-se càrrec dels seus llocs de treball. Reclamen al consisistori que subrogui la totalitat dels contractes un cop que l’entitat pública ha anunciat que s’encarregarà directament de la gestió de l’equipament docent.

La situació, segons un manifest enviat a la premsa pels treballadors de l’Escola de Música i pel col·lectiu Ronda, cooperativa que assumeix la seva defensa legal, té el seu origen en la decisió de l’entitat que gestionava l’equipament musical: l’Associació Musical Llavaneres, de fer-se càrrec de l’escola de música per raons econòmiques. El consistori maresmenc va ser qui a crear l’escola, tot i que en va cedir la gestió a l’entitat musical l’any2001. Aquest diari s’ha posat en contacte amb l’ajuntament per obtenir la seva versió, però no ha obtingut cap resposta.

Així, doncs, l’agost passat en ple municipal es va anunciar la renuncia de l’entitat a realitzar la gestió de l’escola. Al mateix temps l’ajuntament afirmava que es faria càrrec directament de la gestió.

L’Escola de música té 160 alumnes i aspira a pujar aquest curs fins a 180. La voluntat de l’ajuntament és mantenir la tasca docent de l’escola sense que en baixen ni la dedicació ni la qualitat.

Però el procés s’enverina quan els treballadors són objecte d’un procés d’acomiadament per part de l’Associació Musical Llavaneres que ha afirmat diversos cops que és insolvent. La idea, segons els treballadors seria extingir els contractes per tal que el consistori pogués assumir el servei tornant a contractar els empleats però sense assumir els acomiadament ni, per exemple l’antiguitat. Durant gairebé un mes empresa i treballadors han mantingut contactes en el termini marcat per la normativa dels Expedients de Regulació d’Ocupació (ERO).

Al seu torn, els treballadors han mantingut la continuïtat del servei tot i que des del juny passat no cobren.

L’Ajuntament ha convocat un concurs de mèrits per confeccionar un nou equip docent i d’administració, sense respectar els drets adquirits dels operaris.

Genís Pérez, advocat dels treballadors afirma que el procediment d’extinció col·lectiva vulnera la normativa laboral. La tesi de la defensa considera que hi ha continuïtat entre l’empresa que gestionava l’escola i l’Ajuntament, atès que aquest ha afirmat que realitzarà directament el servei. Si es té en compte que el consistori ha afirmat diversos cops que mantindrà amb la mateixa qualitat i servei l’activitat de l’escola, la defensa dels treballadors entén que hi ha continuïtat entre les dues empreses i per tant seria un mer canvi de titularitat del centre. Això faria que l’ajuntament s’hagués de subrogar tots els contractes i respectar les condicions salarials i de treball de la plantilla.

Els treballadors de l’Escola de Música consideren que en cas que a solució sigui judicial, mentre arriba se’n podria ressentir el servei als alumnes, ja que el veredicte podria conèixer-se a mitjans del curs que comença el 21 de setembre.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*