Els treballadors de Johnson Controls aproven per un 95% l’acord i aturen la vaga que afectava Seat

L'acord implica que els treballadors participaran en les negociacions per obtenir l'A1 i fixa indemnitzacions de fins a 50 dies per any si s'ha de reduir ocupació.

Tomeu Ferrer
 
 
 
Treballadors de johnsons control durant la jornada de vaga

Treballadors de johnsons control durant la jornada de vaga

Els treballadors de Johnson Controls Eurosit han aprovat per majoria el preacord que ha permès posar fi a la vaga que van iniciar dimecres passat. la votació s’ha fet en urna. Ha participat el 78,8% de la plantilla que agrupa 467 persones. En total els votants han estat 347 . Els vots favorables han estat el 95% dels vàlids. En contra ha votat el 5%, 18 vots, segons explica el comitè d’empresa.

La votació ha ratificat els resultats del pacte aconseguit després de diverses hores de negociació entre la direcció de la companyia i el comitè d’empresa. L’acord, fa possible que, en relació amb el procés de negociació per aconseguir els seients de l’Audi A1, els treballadors participaran en les converses. Per això es formarà una mesa on hi haurà representació sindical. Amb això es vol que en aquest procés hi hagi garantia de continuïtat per als llocs de treball.

D’altra banda, en el pacte es garanteixen les indemnitzacions dels treballadors en cas que la situació productiva no mantingui l’ocupació fins al desembre de 2019. Les indemnitzacions pactades seran de 50 dies per any treballat més una quantitat lineal de 12.000€, i es garanteix una indemnització mínima de 12.000€ per als treballadors amb menys antiguitat.

A més, la direcció de l’empresa no descomptarà el dia de vaga a aquells treballadors i treballadores que hagin exercit el seu dret fonamental. Aquest compromís per part de l’empresa s’aplicarà tant al personal directe de la plantilla com als treballadors d’ETT, segons explica UGT de Catalunya.

Els treballadors de la planta d’Abrera podran plantejar a la direcció de Recursos Humans la seva voluntat d’extingir el seu contracte de treball. En aquest cas, la indemnització serà de 45 dies per any treballat fins al 11 de febrer de 2012 i de 33 dies per any treballat a partir del 12 de febrer de 2012. No es podrà acomiadar més de 29 treballadors en períodes de 180 dies.

La direcció de l’empresa es compromet a no acomiadar per causes objectives cap treballador indefinit mentre existeixin activitats externalitzades relacionades directament amb la producció.

El conflicte a Johnson Controls Eurosit té el seu origen en la pèrdua d’una de les comandes més importants, que correspon als seients del nou Ibiza. A conseqüència de la supressió de l’encàrrec,  tota l’atenció es va centrar a aconseguir la comanda de l’Audi A1: un nou model a fabricar a la planta de Seat a Martorell. Per assegurar aquest encàrrec  Eurosit va comunicar als treballadors que calia fer un esforç per almenys igualar l’altra oferta econòmica que es rumorejava que es presentaria. Per tant, la direcció va reclamar als empleats una reducció de despeses que permetés aconseguir la nova feina.

L’empresa va proposar que la plantilla acceptés una reducció salarial, fent que s’apliqués el conveni del sector en lloc del de la companyia. Això, segons fonts sindicals, equivalia a una reducció d’uns 8.000 euros l’any per a cada empleat. Davant d’aquesta perspectiva el comitè , on hi ha  CCOO, UGT i CGT, s’hi va negar.

Segons fonts laborals la direcció de la companyia tampoc s’havia volgut comprometre a millorar, en cas que hagi de reduir personal, allò que fixa la reforma laboral. Davant d’aquesta manca de concreció els representants dels treballadors van convocar la vaga. El resultat ha estat el pacte suscrit després d’una jornada d’aturada que ha afectat molt la producció Seat.

 

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*