Els sindicats temen que Nissan proposarà dimarts al comitè retallades d’uns 400 treballadors

A la planta de Barcelona se li ha adjudicat una nova caixa de canvis, però resta encara per saber si la multinacional atorgarà nous vehicles per assegurar la producció de les instal·lacions de la Zona Franca

Redacció
 
 
 
el presidente de Nissan en Europa, Paul Willcox; el vicepresidente sénior de Fabricación en Europa, Colin Lawther, y el vicepresidente de Operaciones Industriales de Nissan en España, Frank Torres.

El president de Nissan a Europa, Paul Willcox; el vicepresident sènior de fabricació a Europa, Colin Lawther, i el vicepresident d’Operacions Industrials de Nissan a Espanya, Frank Torres.

Els sindicats amb més presència a Nissan creuen que l’empresa presentarà a la reunió de dimarts una proposta que implicarà retallades de personal. La reducció afectaria a tots els centres productius, no només al de la Zona Franca de Barcelona, sinó també a la planta d’estampació de Montcada i Reixac i a les instal·lacions del Prat i el Port de Barcelona. Les fonts consultades consideren que la disputa se situarà en el pla de jubilacions i baixes voluntàries, davant la proposta de l’empresa per reduir la plantilla, que es podria situar al voltant dels 400 treballadors.

Ara bé, els treballadors també confien en el fet que la concessió de la fabricació d’una nova caixa de canvis a la planta de motors que el grup té a Barcelona redueixi l’abast de la retallada de personal. Per posar en marxa aquest projecte caldrà una inversió d’uns 10 milions, segons ha informat l’empresa.

La direcció de Nissan s’ha de reunir amb el comitè d’empresa dimarts vinent. En aquesta trobada s’espera que l’empresa presenti una proposta  per mantenir l’activitat a la planta de la Zona Franca, on  treballen 3.000 persones. També confien a rebre el pla de remodelació de la planta pintura, o la construcció d’una de nova, per complir així amb els límits d’emissions de la Unió Europea, sent aquesta  última l’opció la reivindicada pels sindicats.

Els representants dels treballadors demanen també un nivell més alt de producció; noves atribucions de vehicles i un pla de formació en noves tecnologies, a més del nou conveni col·lectiu, ja que l’antic va caducar l’abril de 2018.

Els darrers mesos la planta de la Zona Franca ha vist com es reduïa la producció. Actualment aquestes instal·lacions només ocupen el 30% de la seva capacitat. En els últims mesos, ja hi ha hagut una reducció de 150 persones entre baixes voluntàries i prejubilacions, amb un 90% del sou assegurat, segons sindicats. Ara es temen que la direcció no vulgui pactar sortides en condicions semblants.

La planta de la Zona Franca deixarà de fabricar la furgoneta NV200 de combustió aquest estiu i només mantindrà la seva versió elèctrica, denominada e-NV200, junt amb les pickups que produeix per a Nissan, Renault i MercedesBenz.

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*