El primer torn de la vaga a Metro de Barcelona obté un seguiment del 95% dels operaris

En algunes estacions de la línia 5 s'ha produït aglomeracions d'usuaris, entre les 7,30 hores i les 9,30, tot i que l'empresa afirma que el nombre viatges ha caigut un 17%

Redacció
 
 
 
Estació de Metro de Paral·lel a Barcelona Tony Hisgett from Birmingham, UK CC BY 2.0

Un tren del metro circulant per l’estació de paral·lel

La vaga dels treballadors de Metro de Barcelona ha tingut un molt alt seguiment pel que fa als convocants. UGT, el primer sindicat al comitè d’empresa, estima que el 95% de la plantilla ha fet l’aturada que ha acabat a les 10 del matí. En aquesta ocasió la convocatòria s’ha fet per exigir a la direcció de TMB que assumeixi la seva responsabilitat davant la problemàtica de l’amiant.

Per la seva banda, TMB, en un comunicat ha situat la franja de les 7,30 hores i durant dues hores i mitja el moment de més aglomeracions al metro de Barcelona. En concret, això afectat especialment al tram central de la línia 5. Durant les hores esmentades s’han hagut d’aplicar regulacions intermitents als enllaços de les estacions de La Sagrera, Sagrada Família i Verdaguer, per evitar que se superés la capacitat de les andanes, diu Metro.

La plantilla no se’n fia

Com l’aturada feia temps es coneixia, molts usuaris han evitat agafar el metro. Fins i tot l’empresa havia fet aquesta recomanació indicant que millor que s’utilitzessin vies alternatives. Les dades provisionals de validacions indiquen una disminució de l’ús del servei. Així, des de les 7 a les 9 del matí, el descens de validacions ha estat del 17% aproximadament respecte del dilluns anterior. La disminució acumulada des de les 5 a les 9 ha estat del 14%.

TMB ha advertit que aquesta oferta és insuficient per absorbir la demanda habitual en les franges d’afectació, tant a les hores punta com a última hora de la nit, i ha recomanat buscar mitjans alternatius de desplaçament.

Els treballadors consideren que l’empresa no adopta les mesures de seguretat adients davant l’aparició d’amiant en el material rodant d’algunes unitats i també d’abans d’existència de panells amb pintura amb components d’amiant en algunes estacions, com per exemple a la de plaça de Catalunya.

Els representants dels operaris creuen que l’empresa intenta minimitzar el perill que implica l’existència d’amiant. Considera insuficients les anàlisis que ha posat en marxa la societat i, en alguns casos difereix de les apreciacions mèdiques. Així, en un cas concret un treballador ha estat diagnosticat d’asbestosi, cosa que l’empresa desmenteix. Sigui com sigui, el temor a l’afectació per amiant fa que els treballadors de Metro es mobilitzin per trobar solucions que garanteixin la seva salut i la dels usuaris.

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*