El comitè d’empresa de Cacaolat crida a evitar el boicot del consum perquè ‘pot tenir conseqüències negatives per a la plantilla’

Els representants dels treballadors agraeixen els gestos d'alguns establiments i bars de no servir la popular beguda i al mateix temps critiquen accions com posar pegatines en el producte en els lineals dels grans magatzems

Tomeu Ferrer
 
 
 
Piquet de treballadors a les portes de la factoria de Cacaolat a Santa Coloma de Gramenet foto: CCOO

Piquet de treballadors a les portes de la factoria de Cacaolat a Santa Coloma de Gramenet foto: CCOO

El conflicte laboral que afecta la factoria de Cacaolat a Santa Coloma de Gramenet segueix viu. La seva repercussió supera l’àmbit laboral perquè diversos establiments han fet públic que mentre duri la vaga no consumiran batuts de la marca catalana. Aquesta decisió preocupa el comitè d’empresa que, en un comunicat, ha puntualitzat que aquest organisme no ha demanat que “que en cap cas s’ha demanat el boicot a la marca, fet que pot ocasionar conseqüències molt negatives pel conjunt de la plantilla”.

Malgrat la puntualització, els representants de la plantilla han manifestat la seva preocupació davant d’iniciatives com la de demanar el boicot als productes de la marca. Concretament, s’afirma que “El Comitè d’empresa de Cacaolat vol deixar clar que les seves accions i mobilitzacions intenten resoldre un conflicte laboral i que en cap cas s’ha demanat el boicot a la marca, fet que pot ocasionar conseqüències molt negatives pel conjunt de la plantilla”, segons la nota feta pública per CCOO, sindicat que ostenta la presidència de l’esmentat organisme.

El comitè fixa que la prioritat de la vaga és aconseguir un calendari laboral digne que permeti conciliar la vida familiar i laboral dels treballadors i les treballadores de Cacaolat.

Juana Mari Lozano, presidenta del comitè d’empresa de Cacaolat, ha indicat a Diari del Treball que la decisió d’evitar el boicot a la marca ha estat presa de manera unànime pel comitè. “Volem agrair la solidaritat de molts bars i establiments que indiquen que no serviran batuts mentre hi hagi vaga. Ara bé, el que no ens sembla bé és que en els lineals d’algunes grans superfícies hagin aparegut pegatines als envasos en les que es demana el boicot, perquè això afecta la marca i pot afectar també l’estabilitat de la plantilla”, ha dit.

Fonts de CGT, una de les organitzacions presents al comitè, matisen que mai des d’aquest organisme s’ha cridat a fer boicot al producte. Per tant, no troben necessària la crida a evitar aquesta acció, que en tot moment es fa de manera individual, afirmen.

Cal recordar que l’arrel de la mobilització rau en la intenció de la direcció de Cacaolat de canviar el calendari laboral que afecta els treballadors de la factoria de Santa Coloma de Gramenet. La pretensió patronal és fer que durant els mesos de juny, juliol, agost, setembre i desembre es treballi durant els caps de setmana.

Com a conseqüència de la posició de l’empresa els treballadors van declarar vaga indefinida a partir del 3 de gener. De manera paral·lela, diversos establiments del territori català i també de l’Estat espanyol han fet pública la seva posició de no servir la popular beguda mentre duri la vaga indefinida dels treballadors. Aquesta acció de suport ciutadà als treballadors s’ha fet usant les xarxes socials.

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*