Convoquen vaga a l’Aeroport del Prat per la sobrecàrrega de feina i incompliment del conveni

L’aturada es farà els dies 27 i 28 de juliol si l’empresa IAG no s’asseu a negociar l’increment de treballadors davant l’alta demanda

Redacció
 
 
 
Concentració de treballadores i treballalladors de Valoriza a l'Aeroport del Prat Foto: UGT de Catalunya

Concentració de treballadores i treballadors de Valoriza a l’Aeroport del Prat Foto: UGT de Catalunya

El comitè d’empresa d’Iberia a Barcelona, on el sindicat UGT és majoritari, ha convocat vaga a l’aeroport del Prat per als dies 27 i 28 de juliol i el 3 i 4 d’agost. Si finalment no s’arriba a un acord, això suposarà que es podria repetir la situació de caos que es va viure a les instal·lacions aeroportuàries l’any passat durant els moments àlgids de la sortida de vacances. També el nadal passat es van convocar aturades per tal de denunciar la càrrega de feina que suporten els treballadors.

La vaga, que ja ha estat registrada, es convoca davant la falta de diàleg amb l’empresa pel que fa a la sobrecàrrega de treball que pateixen els treballadors, segons explica UGT de Catalunya. L’aturada, si finalment no hi ha un acord, afectaria els 2.000 treballadors de l’aeroport. Aquests es queixen de manca de personal suficient per cobrir les necessitats reals i els incompliments sistemàtics amb els acords assolits amb la part social.

Els treballadors i les treballadores del hub de Barcelona, un dels més importants de l’IAG – hòlding de la fusió de les companyies Iberia i British Airways- a l’Estat, encara esperen un pla industrial per al seu aeroport on es contempli la contractació necessària que solucioni la sobrecàrrega de treball a què està sotmesa la plantilla de Barcelona i els diferents problemes d’aquesta escala. Tot això, amb la negociació del conveni col·lectiu dels treballadors de terra, que està aturada.

Els representants dels treballadors afirmen que els principals problemes que han fet arribar a la companyia són la manca de contractació estable, la necessitat d’incrementar la plantilla eventual (que ja és del 40%), l’ús indiscriminat de la figura de les hores peremptòries -hores extra d’obligat compliment- i la necessitat d’adquirir un compromís de la disminució de dies de presència per a la temporada vinent, tal com permet el conveni col·lectiu vigent, entre altres.

Tot i les reiterades peticions dels treballadors, l’empresa ha respost amb negatives a les peticions l’hora d’abordar els problemes esmentats que repercuteixen en el bon funcionament de l’operativa i en les relacions laborals de l’aeroport, així com en el tracte que finalment reben els clients i els passatgers.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*