El conflicte per l’acomiadament d’un sindicalista de Cacaolat amenaça de radicalitzar-se

L’empresa no accepta negociar la reincorporació de l’exmembre de comitè d’empresa i insinua que podria pactar a canvi una indemnització econòmica

Tomeu Ferrer
 
 
 
Concentració de treballadors a Cacaolat de Santa Coloma

Concentració de treballadors a Cacaolat de Santa Coloma

El conflicte entre el sindicat CGT i la direcció de Cacaolat pot radicalitzar-se. Un contacte informal mantingut la tarda de dijous, 15 de març, no ha aconseguit obrir una negociació que suposés la reincorporació del treballador acomiadat disciplinàriament just després de finalitzar el període de protecció legal pel fet d’haver estat membre del comitè d’empresa.

La reunió va durar poc temps. La representació sindical va iniciar la trobada demanant la reincorporació del treballador. A canvi van manifestar la disposició a aturar totes les protestes que han començat a afectar la imatge de marca de la companyia de batuts. «No van voler parlar d’això. Però immediatament ens van preguntar si volíem parlar d’altres coses -vam entendre que insinuaven que podrien posar diners sobre la taula a canvi que s’acceptés l’acomiadament-, però d’això no en parlem», ha contat un dels sindicalistes que va estar present a la reunió.

Un cop ha fallat la via de la negociació, tot sembla abocar a un conflicte de desgast. CGT jas va iniciar abans de la concentració de dimecres passat una primera ofensiva a les xarxes socials criticant la política laboral de Cacaolat. La pàgina de Facebook de la marca de batuts es va omplir d’intervencions crítiques cap a la direcció de l’empresa, per exemple.

Moment dolç

La situació de Cacaolat no aconsellaria entrar en una confrontació laboral. L’empresa, que es va salvar en ser adquirida per Cobega, l’envasadora de Coca Cola junt amb el grup Damm, ha començat a donar beneficis després de la seva adquisició que va suposar una inversió de 75 milions d’euros. A més, l’empresa va concentrar a Santa Coloma de Gramenet bona part de la seva producció i fins i tot de les noves línies que s’han començat a comercialitzar. Aquest rellançament ha permès, segons fonts empresarials, recuperar part del mercat que en els últims mesos de l’anterior propietat es van perdre. De fet, la fidelitat dels consumidors catalans va ser clau a l’hora de mantenir l’empresa dempeus durant els mesos en què el grup Nueva Rumasa la va dirigir.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*