El comitè de vaga de Metro insta la regidora Mercedes Vidal a negociar directament el conveni

Tot i les manifestacions del cap de setmana passat, els treballadors constaten diferències sobre externalitzacions, salaris i prevenció de riscos

Redacció
 
 
 

El portaveu del comitè de vaga de Metro fa declaracions abans d'entrar a la reunió de conciliació a Treball foto: Tomeu Ferrer

El portaveu del comitè de vaga de Metro fa declaracions abans d’entrar a la reunió de conciliació a Treball foto: Tomeu Ferrer

Els representants dels treballadors de Metro i la direcció de l’empresa s’han tornat a reunir després de dues jornades de vaga de la plantilla. La darrera jornada es va produir després que durant tota la setmana no hi hagués cap reunió de conciliació. Preguntat del departament de Treball pel motiu de la falta de reunions la resposta ha estat clara: «no es poden fer conciliacions si no ho demanen les dues parts».

El portaveu del comitè de vaga, Pere Ramon ha demanat, abans d’entrar a debatre sobre el conveni, «que en la negociació hi siguin presents els responsables polítics del servei», en una al·lusió directa a Mercedes Vidal, regidora de mobilitat de Barcelona en Comú. Ramon ha afirmat que la forma de negociar de l’actual direcció «no representa cap canvi respecte a com ho feien quan hi havia altres majories».

Els dies previs a la darrera vaga es van produir manifestacions de Vidal i altres directius de Metro en el sentit que les posicions estaven molt a prop d’un acord. En aquest sentit, el representant dels treballadors ha puntualitzat afirmant que «el que hi havia era un document de treball, que com el seu nom indica, requereix més feina per convertir-se en un acord efectiu».

Aspectes en els quals es manté la discrepància entre treballadors i direcció de Metro són, segons han dit els representants laborals, «la política d’externalitzacions i privatitzacions, que tot i les manifestacions que es fan no s’han aturat». Els treballadors de plantilla que es jubilen no són substituïts per nous contractats», han afirmat. Això està fent que en algunes estacions hi hagi moments en què no hi ha treballadors per atendre els viatgers, han dit.

Un altre punt problemàtic és la política de prevenció de riscos laborals i especialment la que es refereix a les treballadores embarassades: «no es pot entendre com amb les reunions que hem fet encara no hi hagi una proposta d’artculat per trectar aquests casos», ha dit Ramon.

La reunió de conciliació entre empresa i vaguistes amb els mediadors de Treball Foto: Tomeu Ferrer

La reunió de conciliació entre empresa i vaguistes amb els mediadors de Treball Foto: Tomeu Ferrer

En relació amb els increments salarials, els representants del comitè d’empresa han indicat que «l’empresa vol emparar-se en la normativa estatal que impedeix incrementar la despesa, però no hi ha hagut inconvenient fins ara a augmentar els sus dels directius».

Igualment els treballadors han insistit a criticar la política de transparència de la direcció, que no ha donat informació sobre les persones que estan fora de conveni ni sobre el que aquests professionals cobren, és més: «s’han gastat 9.000 euros públics en assessories externes privades per evitar mostrar els sous dels directius».

La ronda negociadora que ha començat dimarts té previstes noves reunions fins dijous. Si aquell dia no hi hagués una proposta que els treballadors poguessin sotmetre en assemblea divendres, es tornaria a produir una jornada de vaga. Perquè el comitè descarta prendre qualsevol decisió que no sigui ratificada per les assemblees de treballadors.