CGT i CIM de Metro denuncien que s’han trobat traces de productes amb restes d’amiant en el 37% dels trens que segueixen circulant

També s’ha trobat amiant a les volanderes, ‘arandeles', dels convertidors estàtics de la cotxera de Santa Eulàlia, a l’Hospitalet, segons ha informat CCOO després de ser informada pels seus companys del sindicat del Metropolità de Madrid

Tomeu Ferrer
 
 
 
El Metro de Barcelona és clau en la mobilitat de la zona metropolitana foto: UGT

El Metro de Barcelona és clau en la mobilitat a la zona metropolitana foto: UGT

Dues de les organitzacions sindicals amb presència al comitè d’empresa de Metro de Barcelona, CGT i CIM, han denunciat que a les línies 1 i 3 del ferrocarril metropolità circulen fins a 56 remolcs/motors amb pintura bituminosa que ha donat positiu per tenir restes d’amiant. En total són 16 trens amb pintura amb les restes d’amiant, això vol dir que les traces del producte potencialment cancerigen s’han trobat en el 37% dels trens.

La pintura s’ha trobat en els baixos dels trens, però també a la caixa interior dels vagons que estan, afirmen els sindicats, en contacte amb el públic.

Els dos sindicats reclamen que s’adoptin polítiques semblants a les que ha decidit l’Ajuntament de Madrid, que ha retirat els vagons i trens on s’ha trobat restes de productes amb amiant.

Tal com va comunicar l’empresa, s’estan fent revisions sanitàries a tots els treballadors que per la seva feina puguin haver estat en contacte amb les substàncies potencialment contaminants. A Metro de Barcelona hi havia 86 treballadors sotmesos a vigilància des de feia anys. Ara a aquesta xifra s’han de sumar altres 637 treballadors més als quals es controla per preveure qualsevol problema de salut.

També s’han trobat indicis de productes amb components d’amiant en peces volanderes dels vagons, segons ha informat Comissions Obreres. En concret, s’han trobat aquestes restes a la cotxera de Santa Eulàlia. Fonts del sindicat han explicat que han trobat aquestes peces gràcies a l’avís dels seus companys del Metro de Madrid

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*