Cap de setmana de vaga a Seat Componentes per l’incompliment dels acords

Els empleats es neguen a fer tasques de producció en festiu mentre l'empresa ha traslladat treballadors argumentant disminució de les comandes

Redacció
 
 
 
Assemblea de treballadors de Seat Componentes

Assemblea de treballadors de Seat Componentes

Els sindicats amb presència a Seat Componentes, (UGT, CCOO CGT) han convocat vaga aquest cap de setmana a la planta del Prat de Llobregat.

L’aturada, segons fonts sindicals, es produeix davant el malestar que han produït les darreres decisions de la direcció de la filial de Seat especialitzada en la fabricació de caixes de canvi. Els responsables sindicals afirmen que en el procés negociador havien acceptat que els caps de setmana els treballadors que fossin convocats no realitzarien feines de producció, i centrarien la seva activitat en millores a la planta i en realitzar manteniment de la maquinària. Per contra, l’empresa planteja realitzar els caps de setmana producció de components.

Cal recordar que a principis de gener es va produir un conflicte a la planta del Prat perquè la majoria dels treballadors no van acceptar que es traslladés alguns operaris a la fàbrica de Seat a Martorell. El canvi de destí es va justificar en aquell moment per una disminució de les comandes. Ara, no obstant això, els treballadors veuen com es crida part de la plantilla a treballar durant els festius.

Val a dir que un dels sindicats, CGT ja va manifestar l’11 de gener passat que faria boicot a treballar els caps de setmana per demostrar que «no hi sobra ningú».

La vaga es va convocar per evitar el trasllat definitiu a Martorell de 50 treballadors. D’aquests 19 no van arribar a incorporar-se al seu nou destí. La resta, segons l’acord firmat i més tard ratificat en assemblea, han de tornar a la seva feina al Prat, com a molt tard l’1 d’octubre.

La fàbrica del Prat de Llobregat ocupa 1.100 operaris i produeix bona part de les caixes de canvis del grup Volkswagen- De fet, el 80% de la producció s’exporta a les altres marques del grup, i només un 20% va a Seat.

Els treballadors també es van revoltar contra el trasllat d’empleats fet amb l’argument que havia baixat la demanda. Durant tot el conflicte van explicar que havien realitzat 150.000 hores extres que no havien cobrat precisament per compensar moments de baixada de producció per causes vinculades amb el mercat.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*