Sense subrogació, Eulen no aclareix quants i quins treballadors del call center d’Endesa recol·locarà

L'empresa que era concessionària del servei d'atenció telefònica al públic ha presentat un ERO que afecta els 362 empleats que atenien telefònicament les consultes d'Endesa

Redacció
 
 
 
Els serveis d'atenció telefònica són usuaris de molta mà d'obra

Els serveis d’atenció telefònica són usuaris de molta mà d’obra

Els 362 treballadors d’Eulen que realitzen feines d’informació al públic per a la multinacional energètica Endesa han començat a negociar la seva continuïtat. La companyia que els té contractats ha presentat un expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) fruit de la pèrdua del concurs.  Fins ara no ha informat els treballadors de quants podran continuar a la feina i quines seran les seves condicions de treball, segons fonts dels empleats.

Generalment una situació com la descrita s’hauria solucionat a partir de l’aplicació de la subrogació, és a dir, l’empresa que assumeix el nou contracte està obligada a integrar els treballadors que feien la feina en les mateixes condicions que tenien. Però en el cas d’Eulen, una multinacional amb diverses branques d’activitat, entre elles serveis de contact centers,  el seu conveni té un article que permet diverses lectures, segons fonts dels treballadors, una de les possibilitats és no assumir els treballadors de la contracta anterior. L’article 18 del conveni d’empresa pot, doncs, dur a l’atur a molts treballadors i treballadores d’Eulen que realitzen la tasca d’informar al públic per comptes d’Endesa mentre que la nova empresa hauria de contractar personal nou i formar-lo per poder realitzar aquesta tasca en condicions des del primer dia.

El pitjor d’aquest cas és que la nova empresa no ha contestat les preguntes dels treballadors d’Eulen sobre els seus plans de futur. I tan si com no, el servei ha de canviar de prestador a partir de l’1 de desembre han de canviar de mans, segons explica el portaveu d’UGT a Eulen, Emili Selva.

Servei des de Colòmbia

El que sí que tenen clar els treballadors d’Eulen és que una part d’ells no continuarà fent la feina a Endesa, passi el que passi.  L’elèctrica va posar com a condició per participar en el concurs que les empreses que hi optessin tinguessin una plataforma a Colòmbia. Això fa pensar que una part de la feina es durà a terme des del país americà.

Des de la part social, a l’empresa hi estan representats els sindicats CCOO, USOC, CGT, SO, AST i la UGT de Catalunya, s’han fet dues propostes. Per una banda, que l’expedient sigui obert i voluntari a tots els treballadors – encara que no estiguin afectats – per així crear noves vacants pels afectats que vulguin continuar a l’empresa. I l’altra proposta és que els 362 treballadors i treballadores seran tractats tots per igual, indistintament del tipus de contracte que tinguin.

Per la seva banda, s’han fet propostes per part de l’empresa com per exemple, cobrir vacants en l’interior del grup Eulen, és a dir, un pla d’acompanyament social i de recol·locació. La valoració davant d’aquesta proposta és que avui en dia les vacants esmentades són fora de Barcelona i Catalunya i comporten una mobilitat geogràfica que els treballadors i les treballadores no es poden ni plantejar. A més, els requisits demanats per aquests llocs de treball són difícils de complir.

 

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*