AENA fa fora els treballadors de la Terminal 1 de l’aeroport del Prat de les seves places d’aparcament

La Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC) ha denunciat que la decisió de l'empresa gestora dels aeroports de foragitar els empleats de les botigues i de restauració de l'aeroport del seu lloc d'aparcament a la T1 a la T2 els comportarà en la pràctica allargar la seva jornada laboral una hora diària.

Francesc Ràfols
 
 

Botiga lliure d’impostos a la Terminal 1 de l’Aeroport del Prat els treballadors de la qual temen per la seva plaça d’aparcament. Foto: Istockphoto

Els prop de 300 empleats dels locals comercials de la Terminal 1 de l’aeroport del Prat es veuran obligats, segons denuncia la USOC, a aparcar a partir de l’1 de juny a la Terminal 2. AENA, l’empresa gestora dels aeroports espanyols, ha decidit destinar les seves places a les aerolínies que començaran a operar al Prat aquest estiu perquè les puguin utilitzar les persones que contractin durant aquest període. El sindicat recorda que els afectats «són treballadors que paguen els seus abonaments i que ara hauran d’anar  a deixar el cotxe a indrets molt allunyats del seu lloc de treball.

Gabriela Molina, delegada d’aquest sindicat a World Duty Free Group, afirma que això suposarà que «hauran d’allargar les seves jornades en almenys una hora, ja que en el trasllat del pàrquing d’una terminal a una altra en la llançadora, també utilitzada pels passatgers, es pot arribar a trigar uns 30 minuts» en cadascun dels trajectes, el d’anada i el de tornada. Aquest augment de temps, afegeix Molina, provocarà «traves significatives per a la conciliació personal i laboral dels treballadors, ja que molts d’ells no podran disposar d’aquest temps per poder fer-se càrrec de les seves obligacions familiars.»

Que AENA «recapaciti».
Encara que en aquests serveis hi estiguin treballant unes 300 persones, el nombre de places necessàries és molt menor perquè no hi són tots al mateix temps. Hi ha torns i Gabriela Molina explica que, en el fons, «només estem parlant d’unes 40 places». La delegada d’USOC demana a AENA «que recapaciti». Cal tenir en compte que les places d’aparcament que facilitarien a aquests treballadors a la Terminal 2 estarien a la part “C”, on opera la companyia Ryanair, i que és la més allunyada d’on hi ha la parada de l’autobús llançadora entre terminals de l’aeroport del Prat.

Així, Molina creu que el gestor aeroportuari no hauria de tenir problemes per cedir-los un espai en una de les plantes del gran edifici d’aparcaments amb vuit plantes, amb uns 450 aparcaments a cadascuna d’elles de la Terminal 1. Diu que «no pot ser que AENA vulgui fer negoci amb els treballadors» i insisteix que «parlem només de menys de 40 places». La delegada sindical explica que hi ha treballadors que veuen que si AENA no fa marxa enrere i s’implanta aquest canvi «hi ha gent que ja es planteja haver de contractar algú que els vagi a buscar o a portar els fills a l’escola». Molina conclou que «no volem perjudicar les contractacions temporals que es faran a l’estiu a les noves aerolínies que vinguin al Prat, però no hi ha cap necessitat d’enviar-nos a l’últim extrem de la Terminal 2 forçant-nos a deixar unes places per les quals no es pot oblidar que estem pagant 40 euros al mes».

8 Comments en AENA fa fora els treballadors de la Terminal 1 de l’aeroport del Prat de les seves places d’aparcament

  1. luis alvarez de senillosa // 17/05/2018 en 20:11 // Respon

    me parece indignante ya que encima que van a trabajar han de pagar y ahora los mandan casi a un kilómetro más lejos por no decir más y van a tardar muchas más horas en total al mes que nadie les va a pagar me parece increíble

  2. Es una vergüenza!!! Que encima que tenemos que pagar…, ahora nos manden a aparcar a 6 km del sitio de trabajo…, por no contar con todos los controles que hay que pasar…, es una hora de tu vida perdida!!
    Hasta cuanto hay que aguantar?

  3. Nos toman el pelo… Pagamos parking para ir a trabajar y aún asi pretenden hacer negocioba nuestra costa, no tienen vergüenza, yo opto por, si no recapacitan, el dia 1 de junio plantar todoa nuestros coches en la puerta del parking y si a nosotros se nos quitan los derechos que hemos adquirido pagando, nadie aparque!!!

  4. Maríia sokerniak // 17/05/2018 en 21:18 // Respon

    Es que vergüenza total! Que tienes que aparcar en el parking que lo pagas siendo trabajador a una distancia tan lejana , que tienes que coger el bus para llegar finalmente al punto de tu trabajo!!!!

  5. Carlos Burillo // 17/05/2018 en 21:19 // Respon

    Estamos intentando coordinar una campaña conjunta, que puede llegar incluso a movilizaciones si AENA no cambia su decisión.
    Se ha creado una página de Facebook donde intentaremos organizarnos.
    Se llama : no aparcaremos en T2 BCN
    Intentad acceder y veremos cómo podemos hacer ver nuestra oposición a este atropello

  6. jamas tuvimos problemas de aparkar, llenito – sí, pero jamas fue imposible. aena con este tipo de cerebro al mando da miefo, ya que se trata de seguridad publica y navegacion aeria. no es por falta de plazas, aqui huele a algo corrupto

  7. Los obrer@s se tienen que organizar y hacer un como los CDR con los peajes
    Un CDA comité defensa Aeropuertuaria! ¿Sabéis cuántos millones se han repartido este año los accionistas de aena??

  8. La pela es la pela // 18/05/2018 en 10:44 // Respon

    I a més de tot els problemes comentats, el pàrquing de la t2 es ven petit i ja costa trobar-hi lloc en setmana santa, vacances i ponts llargs. Els treballadors necessiten llocs reservats per a ells

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*