La nova tongada de vagues a metro tindrà els moments crítics durant la celebració del Sónar

La banda patronal, TMB, es mostra indignada perquè considera que els serveis essencials no garantiran la mobilitat

Redacció
 
 
 
Aglomeracions d'usuaris durant la vaga del metro de Barcelona

Aglomeracions d’usuaris durant la vaga del metro de Barcelona

Les negociacions entre els representants dels treballadors del metro i l’empresa TMB van acabar sense acord. Fonts dels empleats han criticat que després de 14 hores de diàleg la darrera proposta de la banda patronal eno complia els mínims per ser duta a l’assemblea. Per tant, es va refusar i la nova tanda de vagues està servida.

Després de constatar-se la falta d’acord, la pròxima batalla és la dels serveis mínims. Les dues primeres jornades de vaga corresponen als dies 18 i 19 de juny, dissabte i diumenge. Els mínims dictats pel Departament de Treball indiquen que circularan només un 33% dels trens que ho fan un cap de setmana semblant. Això, encara que les aturades coincideixin amb la celebració del festival Sonar. Els dies 20, 21 i 22 de juny el metro funcionarà el 40% en hores punta, i la resta del dia només el 20%.

La part empresarial en aquest conflicte,Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) es mostra descontenta amb els serveis decretats, ja que els troba insuficients. La companyia va demanar a la Conselleria de Treball que decretés uns serveis mínims del 50% a les hores punta i del 30% per a la resta del dia. La petició de l’empresa, que és part en el conflicte es basa en el fet què les aturades coincideixen amb moments sensibles per a la mobilitat i que un servei inferior seria clarament insuficient i suposaria un problema de seguretat.

En anteriors vagues realitzades aquest any la Conselleria de Treball va dictar mínims del 50% en hores punta i del 30% per a la resta del dia. Però en l’última convocatòria de vaga hi va haver un canvi de criteri, i van passar a ser del 40% en hores punta i del 20% en hores vall.  Segons TMB en aquesta última ocasió es van registrar  aglomeracions a les estacions, malgrat que s’havia aconsellat els ciutadans utilitzar mitjans de transport alternatius. La demanda real registrada respecte un dia laborable va ser d’un 70% en hora punta, cosa que va obligar a regular els accessos de vuit estacions, un fet que l’empresa considera incompatible amb el dret de mobilitat de la ciutadania.

Batalla mediàtica

Durant aquest cap de setmana, les aturades es concentren en la franja de nit. Precisament que hi ha més demanda de servei,  i més en una edició del festival que per primera vegada té la Línia 9 del metro com a principal mitjà de transport públic per accedir al recinte firal de l’Hospitalet.

Els serveis mínims sembla que seran objecte de batalla mediàtica, un cop fracassada la nova ronda negociadora. D’una banda, TMB ha fet públic el seu malestar per la situació. Però aquest divendres la regidora de mobilitat, Mercedes Vidal, responsable política de TMB, ha anunciat una roda de premsa on amb tota seguretat expressarà el malestar del consistori davant les noves vagues. Les relacions entre els sindicats de metro i Vidal no són bones des de l’inici del conflicte, tot i procedir aquesta regidora d’Esquerra Unida i Alternativa. Els vaguistes li retreuen la duresa en la negociació, la falta de transparència pel que fa a un segment important de directius que fins fa poc no estaven inclosos en el conveni i també l’acusen de filtrar els salaris dels treballadors mentre no feia públic el que cobren alguns directius.

 

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*