Un acord ‘in extremis’ evita la vaga indefinida a Doga d’Abrera que amenaçava la producció de Seat

Els treballadors de l'empresa de components de l'automòbil van convocar vaga indefinida davant del fet que la companyia no negociava el conveni

Tomeu Ferrer
 
 
 
Pancarta dels treballadors de Doga, foto : Àlvaro Muñoz CCOO

Pancarta dels treballadors de Doga, foto : Àlvaro Muñoz CCOO

Un acord de darrera hora, aconseguit durant la matinada de del 31 de març a l’1 d’abril ha evitat la vaga a Doga Metal Parts, que fabrica components per a la indústria de l’automòbil a Abrera. Abans, la plantilla declarava una vaga indefinida des del 30 de març passat. Fins aquell moment,  la direcció de la companyia no havia volgut negociar  el conveni de l’empresa. Aquesta convocatòria amenaçava  Seat, empresa que depèn dels components d’aquesta societat.

La representació dels treballadors i treballadores de Doga metal parts denunciava la precarització de les condicions laborals i salarials que ha patit la plantilla en els últims anys. Per això reivindiquen un conveni digne que permeti recuperar les condicions de treball i salarials que s’han anat deteriorant, i que faci una aposta per la generació d’ocupació en les millors condicions possibles.

Les primeres dues jornades han suposat que la planta pràcticament es paralitzi. L’empresa no ha reaccionat, però sí que ho va fer Matías Carnero, president del comitè d’empresa de Seat, la societat a la qual Doga ven pràcticament la seva producció. Sense esmentar el nom, en la roda de premsa en què comentava el congrés de la UGT, Carnero va indicar que “una vaga d’una empresa que és proveïdora de Seat pot fer, si no se soluciona el conflicte, que aquest divendres s’hagi d’aturar la producció” -a Seat-. Davant d’això, Carnero ha recordat la posició del seu sindicat consistent a negociar amb les empreses matrius com Seat un pacte que faci que les societats proveïdores hagin de pagar com a mínim el salari de conveni provincial de cada branca, per evitar que es produeixin situacions de greu tensió.

Com ha passat altres vegades, si falla el subministre de components a una planta de producció de cotxes, els efectes del desabastiment són gairebé immediats, perquè les productores de cotxes fa anys que han adoptat la política de no tenir peces emmagatzemades per així reduir costos.

El grup Doga està format per diverses societats, Doga Gestió, tenia quan es va crear uns 150 operaris, entre els quals hi havia els enginyers i directius del grup, a més de personal d’administració i comercial. La segona empresa és Doga Metal Parts, que es va crear amb 85 empleats i empleades. Finalment a Doga SA hi havia 200 operaris just quan el 2008 es va escindir el grup en tres empreses.

El grup Doga produeix neteja parabrises, sistemes d’aire condicionat i escombretes de neteja parabrises per a automòbil, a més de peces per al tancament de portes d’automòbil.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*