El comitè d’Autobusos denuncia que es redueix el servei als barris per a dur de franc assistents al MWC

Per facilitar el desplaçament dels assistents a l'esdeveniment municipal de telefonia mòbil s'usen autobusos municipals que fan un servei de llançadora fins el recinte de la Fira de Barcelona a l'Hospitalet

Redacció
 
 
 

La protesta dels treballadors d'Autobusos es basa especialment en la congelació salarial

La protesta dels treballadors d’Autobusos es basa especialment en la congelació salarial

La primera jornada de la vaga dels treballadors de Metro coincideix amb la inauguració del Mobile World Congress (MWC). Per evitar que els visitants a l’esdeveniment tecnològic pateixin problemes de transport s’han reforçat diversos trajectes en forma de llançadora cap al recinte de Fira de Barcelona amb autobusos de TMB. Això ha fet que es disminueixi el servei a algunes zones de Barcelona, segons ha explica un responsable del comitè de vaga d’Autobusos de Barcelona.

“Hem notat que hi ha companys conductors que estan a cotxeres sense fer les rutes habituals perquè no tenen vehicles” explica un dirigent sindical. Això, segons el comitè de vaga ha repercutit en una disminució del servei d’autobusos en algunes línies que comuniquen barris populars. “La línia 24, que va des del Paral·lel fins al Carmel és una de les que ha vist com es reduïa el servei perquè els vehicles es destinen a fer de llançadora des de diversos punts de la ciutat fins a Fira de Barcelona”, han explicat les fonts esmentades.

El nou servei de transport cap a Fira de Barcelona té unes característiques especials perquè els usuaris d’aquests autobusos al contrari del que passa amb el servei habitual no paguen bitllet, segons han declarat els conductors consultats.

Cal recordar que els treballadors de l’empresa municipals d’autobusos de Barcelona  tenen viva una vaga que consisteix a fer dues hores d’aturada a cada torn de treball. La vaga té una incidència important, segons els sindicats convocants que afirmen supera el 60% del total dels treballadors, però puntualitzen que és gairebé tota entre els conductors i els treballadors de b ase, mentre que té menys incidència en altres àmbits com l’administració i tallers.

A Autobusos de Barcelona els sindicats que tenen majoria al comitè d’empresa, CCOO, UGT i SIT, han arribat a un principi d’acord amb la direcció. Aquest pacte ha de ser ratificat en assemblea pels treballadors. Mentrestant la resta de sindicat manté les vagues i es mostren indignats perquè no han estat cridats a negociar. Aquests sindicats entenen que el principi d’acord obtingut a Autobusos es vol fer servir per dividir els treballadors del metro.