Sindicalistes de Seat Componentes insten a un acord abans que la vaga afecti la producció de cotxes

La fàbrica en vaga del Prat proporciona el 20% de les caixes de canvis de Seat i produeix l'altre 80% per a factories de Volkswagen i d'Audi

Tomeu Ferrer
 
 
 
Les assenmbees a les portes de la factoria del Prat es fan coincidint amb les hores de canvi de torn

Les assenmbees a les portes de la factoria del Prat es fan coincidint amb les hores de canvi de torn

La vaga indefinida que afecta la pràctica totalitat dels treballadors de Seat Componentes (antiga Gearbox) del Prat de Llobregat mantindran la protesta almenys fins dilluns. Les reunions mantingudes amb l’empresa no han obtingut cap resultat. Els treballadors reclamen que s’aturin o es minimitzin els trasllats forçosos de 50 operaris a la factoria de Martorell, segons el comitè d’empresa. Responsables sindicals han instat a un acord abans que la vaga afecti a la producció de cotxes.

L’aturada , que es va iniciar el 7 de gener passat, s’ha mantingut amb una pràctica unanimitat. Només han treballat en tots els torns els operaris dels serveis mínims pactats entre sindicats i treballadors. En la darrera reunió entre les dues parts només s’han acordat precisament els empleats que mantindran serveis essencials durant el cap de setmana.

La factoria del Prat, que té una plantilla de 1.100 treballadors, fabrica i subministra especialment caixes de canvis per a automòbils a Seat i també a algunes fàbriques del consorci Volkswagen. Donada la política adoptada per les principals marques automobilístiques, consistent a no tenir estocs de peces i components, si l’aturada dura molt temps es podria ressentir la producció de cotxes en algunes fàbriques del grup alemany, segons comenta Enrique Fernández, president del comitè d’empresa.

Segons comenten fonts laborals, en la reunió de mediació mantinguda entre empresa i treballadors per intentar evitar la vaga, els representants de Seat van arribar a comentar que si la vaga s’allargués més enllà del 21 de gener la situació podria començar a ser preocupant.

Producció avançada

La fàbrica de Seat a Martorell depèn en  un 20% del subministre de caixes de canvi de Seat Componentes. La resta de la producció es destina a fàbriques de Volkswagen i Audi a Europa i fins a tot a l’Índia. Segons ha pogut saber el Diari del treball, en dies previs a la vaga es va avançar a producció d’unes 4.000 caixes de canvi. Tot plegat fa pensar que si el conflicte s’allargués es podria ressentir la producció, bé a Seat o a altres plantes de producció del grup.

Per la seva banda, CCOO ha emès un comunicat en el qual s’emplaça a la direcció de Seat a “reprendre les negociacions amb la voluntat de trobar una solució com és costum en les relacions laborals i sindicals a Seat i que el proper dilluns en la reunió de mediació en la Inspecció de Treball convocada a les 9h, s’arribi a un acord que acabi amb el conflicte i torni la normalitat a l’empresa”.

La vaga té com a objectiu pressionar l’empresa perquè doni marxa enrere en la seva decisió de traslladar 50 treballadors de la planta del Prat a la planta de Seat a Martorell, cosa que els sindicats han afirmat que va comunicar l’últim dia laborable abans de les festes de Nadal.

Fonts de Seat informen que aquests trasllats estan permesos pel conveni de l’empresa en cas de necessitats de la producció, i que van ser comunicats als representants de la plantilla el novembre i se’ls hi va recordar abans de les vacances nadalenques.

 

 

 

1 Trackbacks & Pingbacks

  1. Els treballadors de Seat Componentes desconvoquen la vaga després que l'empresa hagi aturat els trasllats

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*