La vaga a Johnson Controls Eurosit per defensar l’ocupació pot afectar la producció de Seat

L'empresa que ha proposat una rebaixa salarial als treballadors de 8.000 euros a l'any per optar a la concessió d'un nou model de seients per l'A-1 d'Audi i no ha concretat les indemnitzacions en cas de no obtenir la comanda.

Redacció
 
 
 
Protesta dels treballadors d'Esteban Ikeda del Prat, tanca per Johnson Controls

Protesta dels treballadors d’Esteban Ikeda del Prat, tanca per Johnson Controls

Els treballadors de Johnson Controls Eurosit, empresa especialitzada en la fabricació de seients per a automòbils, ha convocat vaga a partir d’aquest dimecres, 15 fins al 21 de juliol. El motiu de l’aturada té a veure amb la situació d’incertesa de la plantilla pel que fa a la continuïtat de la seva continuïtat.

Johnson Controls Eurosit té una planta de producció a Abrera on hi treballen unes 500 persones, entre plantilla, eventuals i personal d’Empreses de Treball Temporal. La societat treballa exclusivament per Seat. El primer sotrac es va produir en perdre l’adjudicació dels seients del nou Ibiza. El secretari general de CCOO a l’empresa, Víctor Parra, explica que: “ens van dir que la comanda s’aconseguiria si s’igualava l’apartat econòmic. Finalment no ha estat així.

Després de la pèrdua de la càrrega de treball que significa el nou Ibiza, tota l’atenció va passar en el concurs per aconseguir la comanda de l’Audi A1, un nou model a fabricar a la planta de Seat a Martorell. Per assegurar aquest encàrrec Johnson Controls Eurosit va comunicar als treballadors que calia fer un esforç per almenys igualar l’oferta econòmica que es rumorejava que es presentaria. Per tant, la direcció va reclamar als empleats una reducció de costos que permetés aconseguir la nova feina. Això, segons va anunciar, suposava una reducció de costos d’estructura, tant productiva com indirecta, no quantificats.

Segons fonts dels treballadors l’empresa va proposar que la plantilla acceptés una reducció salarial de forma que s’apliqués el conveni del sector enlloc del de la companyia. Això, segons Parra, equivalia a una reducció d’uns 8.000 euros l’any per a cada empleat, de mitjana.Davant d’aquesta perspectiva el comitè d’empresa, on hi ha presència de CCOO, UGT i CGT, va demanar una negociació. En els contactes mantinguts els treballadors volien pactar amb l’empresa les indemnitzacions que pagaria en cas d’haver de prescindir de part de la plantilla si es part de l’actual plantilla. Per intentar arribar a un acord es va fer una sessió de mediació, sense arribar a cap acord. Segons fonts laborals la direcció de la companyia no s’ha volgut comprometre a millorar, en cas que hagi de reduir personal, allò que fixa la reforma laboral. Davant d’aquesta manca de concreció els representants dels treballadors han convocat set dies de vaga.

Els empleats volen que l’empresa es comprometi amb el futur de la planta d’Abrera. Recorden que fa poc la direcció va anunciar la seva intenció de vendre’s la divisió d’automoció. Per tant, reclamen un pla de futur que asseguri l’aposta del grup per la factoria catalana.

Una vaga en una empresa proveïdora d’un component bàsic per a l’automòbil com són els seients pot afectar a la producció de Seat.  Johnson Controls Eurosit produeix els seients de gairebé tots els models que es fabriquen a Martorell. A més, com en les fàbriques d’automòbils s’ha adoptat la política de no tenir estocs, una vaga podria repercutir en la societat fabricant de cotxes, fins al punt que haguessin d’aturar-se les línies de producció d’automòbils. Fonts laborals ha explicat que, per exemple, en el cas de l’Ibiza, només hi ha reserva de cinc hores de producció en cadena i una situació semblant es pot donar amb altres models fabricats a Martorell, que pot ser lAudi K3. Si es produís una situació com la descrita la reacció de Seat és difícil de preveure, perquè el desabastiment produiria pèrdues molt importants.

Deixa un comentari

No publicarem la teva adreça de correu.


*